Begin januari 2020 heb ik bij de gemeente Amsterdam de erbarmelijke staat van de plantenbakken bij de inrit van Maldenhof onder de aandacht gebracht. Met het verzoek daar wat aan te doen. De onderstaande foto heb ik meegezonden naar de gemeente. Inmiddels heb ik een bevestiging van ontvangst gekregen met de mededeling dat de klacht is doorgezonden naar de verantwoordelijke afdelingen.Op Hopir heb ik mijn artikel hierover ook geplaatst. Wordt vervolgd, hoop ik.

Hier dan het vervolg:

Vandaag, 27 februari 2020, kreeg ik onderstaand bericht van de gemeente:

"Beste mevrouw Köhne,

Wij hebben uw klacht in behandeling genomen. Op korte termijn zal er helaas geen oplossing komen. Maar we zijn hard bezig intern te kijken hoe we dit zo snel mogelijk kunnen oplossen door vervanging of verwijdering van de bakken. Ondanks dat wij uw klacht niet direct kunnen oplossen, willen wij u bedanken voor uw oplettendheid en het ons attenderen van de situatie. De situatie staat nu bij ons uit, en wij zullen dit vanuit ons ook verder monitoren.

Hopend u voldoende geïnformeerd te hebben. 

Met vriendelijke groet,

(naam) Klachtencoördinator

Stadswerken".

Nog even een aanvulling:

Ik heb recent (begin maart 2020) opnieuw de gemeente een mail gestuurd. Daarin gezegd dat ik teleurgesteld ben door het antwoord en een betoog gehouden waarom er echt iets aangedaan moet worden o.a. "inrit is visitekaartje voor de wijk" enz. Wordt weer vervolgd, hoop ik.