01 UitgangNaastdedeur02 IngangnaartrapkastToen T-Mobile aankondige glasvezel aan te leggen in onze wijk heb ik direct een aanvraag gedaan. Veel te snel natuurlijk, want in eerste instantie had ik slechts internet met een snelheid van 100/100 aangevraagd terwijl ik 400/400 wilde hebben. Had bij Ziggo 350/35 qua snelheid en natuurlijk wilde ik niet minder maar meer voor minder geld!
Wijzigen was niet mogelijk, pas als de bestelling afgerond was, dan kon ik e.a. aanpassen!
De aanvraag zou per 04-11-2022 gehonereerd worden, maar pas op 12-12-2022 hebben twee monteurs met veel moeite de FTU aangelegd. Men had geen zin om door de isolatie bolletjes in de kruipruimte te kruipen, dus gingen ze dwars door de dikke zijmuur. Moest zelf uitmeten waar die boor naar buiten kwam, want de heren zaten er 50 cm naast.


Het strippen en het monteren van het dunne glasvezel kabeltje aan een stekker werd wel 7x opnieuw gedaan, maar uiteindelijk werd de overtollige glasvezel opgerold binnen in de FTU en kon ik zelf de door T-Mobile aangeleverde MTU aansluiten.
Die MTU heeft stroom nodig, maar dat was geen probleem in onze trapkast.

Vanuit de MTU de meegeleverde gele glasvezel kabel op de FTU aangesloten en de utp kabel naar het aangeleverde Zyxel T54 modem, naast mijn TV getrokken en voilà, geen extra monteur nodig en op 12-12-2022 om 15:00 uur Ziggo gebeld dat ik eindelijk na 40 jaar A2000/Chello/Upc/Ziggo wilde opzeggen, na 350/35 nu 400/400 voor 35 euro de komende 8 maanden i.p.v. 92 euro.
Enige nadeel, kan niet meer "8 minuten doorspoelen" zeggen tegen de Ziggo TV afstandbediening, maar moet weer handmatig die verschrikkelijke reclame doorspoelen. ;-) 03 ftu04 MTU

Nadat het Internet werkte, eerst Ziggo gebeld en daarna direct T-Mobile om aan te geven dat de bestelling op afgerond kon worden gezet. Op 13-12-2022 kon ik via "Mijn T-Mobile Thuis" mijn snelheid zelf aanpassen en vervolgens de overstap voor vaste telefonie en televisie regelen. Een week later het T-Mobile TV kastje ontvangen en ondertussen is ook het vaste telefoonnummer over op T-Mobile.
Al met al een voorspoedige overstap, ware het niet dat ik een maand opzeg termijn bij Ziggo heb, terwijl ik dat al niet meer gebruik! Ik hoop maar dat ze crediteren vanaf 12/12/2022, maar........

U kunt reageren op dit bericht, maar dan moet u zich wel eerst aanmelden op deze website, anders zouden personen buiten onze vereniging ook kunnen reageren.
Lukt e.a. niet, stuur een bericht naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Login om te antwoorden